Konfliktuskezelő osztálytermi előadások készülnek Szegeden

2019. OKTÓBER 8.
Konfliktuskezelő osztálytermi előadások készülnek Szegeden hír képe

A Szegedi Nemzeti Színház és a Motiváció Műhely együttműködése keretében Fedezék címmel hoznak létre konfliktuskezelő tréningként alkalmazható fórumszínházi előadásokat osztálytermekben a civil szervezetek helyzetére reflektálva. „A darab témája az elnyomás. Központi kérdése, hogy mit tudunk tenni a jogainkat korlátozó erőkkel szemben. Hogyan tudjuk asszertív módon képviselni érdekeinket egy...

Konfliktuskezelő osztálytermi előadások készülnek Szegeden 1
Konfliktuskezelő osztálytermi előadások készülnek Szegeden 2

Fotógaléria:

A Szegedi Nemzeti Színház és a Motiváció Műhely együttműködése keretében Fedezék címmel hoznak létre konfliktuskezelő tréningként alkalmazható fórumszínházi előadásokat osztálytermekben a civil szervezetek helyzetére reflektálva.

„A darab témája az elnyomás. Központi kérdése, hogy mit tudunk tenni a jogainkat korlátozó erőkkel szemben. Hogyan tudjuk asszertív módon képviselni érdekeinket egy elnyomó rendszerrel, vagy személlyel szemben? A fórumszínházi formából adódóan egy körülbelül 20 perces jelenetet fognak látni a fiatalok, melyben elnyomás éri a főhőst, ami egy krízishelyzetben csúcsosodik ki. Ezt követően a jelenetet elkezdjük újrajátszani, a fiatalok pedig tapssal állíthatják meg ott, ahol ők mást tennének vagy mondanának a konfliktus elkerülésének érdekében. Lényegében konfliktuskezelő stratégiák tréningje az előadás 90 percben.

A produkció hátterében a szűkülő civil terek jelensége áll, erre szeretnénk közvetett módon reflektálni. A civil szervezetek elnyomással kapcsolatos élményeit analógiába állítjuk egy osztálytermi konfliktussal, hogy a diákok számára is testközelivé váljon a probléma. Cél, hogy a fiatalok gyakorolhassák az asszertív problémakezelést és jogaik érvényesítésének lehetőségeit, miközben betekintését nyernek az országban működő, a közjó javáért tevékenykedő szervezetek életébe és nehézségeibe.” – ismertette a koncepciót Kállai Ákos drámapedagógus.

A darabot decemberben mutatják be és áprilisig legalább öt alkalommal lesz látható középiskolákban, valamint civil szervezetek által szervezett programok során az ország különböző pontjain. A Szegedi Nemzeti Színházból Bánvölgyi Tamás, Krupp Bence, Kállai Ákos, Sziládi Hajna és Tánczos Adrienn vesz részt a projektben, a Motiváció Műhely részéről pedig Makádi Balázs, Szutorisz Szabolcs és Szűcs Norbert.

Az előadás tematikájának kialakításában részt vettek továbbá a Szabad Terek hálózat tagjai - Grand Café, MASZK Egyesület, Alternatív Közösségek Egyesülete.

A Szabad Terek azért jött létre, hogy a civil szervezetek számára elérhetővé váljon minél több olyan fizikai és szellemi tér, ahol szabadon, külső vagy belső cenzúra nélkül dolgozhatnak, alkothatnak. A résztvevő szervezetek mindegyike számára fontos a terek szerepeinek növelése, az állampolgári szabadságjogok gyakorlása, valamint az emberi jogok védelme.

 

A projekt támogatója a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, illetve az NKA.

Kövessen minket!
Instagram
Instagram
Instagram
További hírek
Munkatársat keresünk hír képe
Munkatársat keresünk

A Szegedi Nemzeti Színház jelmezasszisztensi feladatok ellátására munkavállalót keres teljes munkaidőben, határozatlan időre.

Pálfi Zoltán: Amit eldöntök, az úgy van, én ilyen pasi vagyok hír képe
Pálfi Zoltán: Amit eldöntök, az úgy van, én ilyen pasi vagyok

Az idei Dömötör-életműdíjat Pálfi Zoltán színművész kapta a szegedi színház májusi Dömötör-gáláján.

Rekordévadot zár a Kooperáló hír képe
Rekordévadot zár a Kooperáló

Néhány részvételi színházi produkció és diákszínjátszó előadás ugyan még hátra van, máris kijelenthető, hogy június végén rekordévadot fog zárni a Szegedi Nemzeti színházpedagógiai alkotótere. A Kooperáló 2018-ban indult azzal a céllal, hogy olyan színházi nevelési programokat valósítson meg, amelyek által az érdeklődők bekapcsolódhatnak a színházművészet sokszínű világába, ahol együtt alkotó és gondolkodó, a környezetüket kreatívan formáló közösséget hozhatnak létre.